czwartek, 1 kwietnia 2010

Industriales mistrzem

Zdjęcie pobrano z portalu havanajournal

Aby wejść do mojego budynku trzeba stojąc na chodniku trochę pokrzyczeć . Nie ma sposobu abyśmy wszyscy mieszkańcy doczekali się zainstalowania dzwonków w każdym mieszkaniu a domofon jest obiektem na wpół utopijnym, mało znanym na Kubie. Czasami słyszę moich gości, czasami nie.

Jednego dnia znany mi głos pobrzmiewał za moim oknem:
- Industriales* mistrzem! Industriales mistrzem!

Była to przyjaciółka, którą wiem że baseball obchodzi tyle co teoria antymaterii. Kiedy bardzo zdumiona otwarłam jej drzwi zapytałam:
- Co robisz krzycząc Industriales mistrzem?

Jej odpowiedź sprawiła, że wybuchnęłam śmiechem:
- To jest jedyne co można krzyczeć, żeby cię nie aresztowali, trzeba wykorzystać.

Kiedy poznałam Generación Y zostałam fanką i przetłumaczyłam niektóre wpisy na francuski, ciągle pamiętam pierwszy “Plakaty tak, ale tylko o piłce”. Trzy lata minęły od tych rozgrywek Play Off, o których Yoani nam mówiła, plakaty istnieją nadal, hasła obowiązują, zawsze i kiedy mówią nam o baseballu.


* (przyp. tłum.) Industriales - jedna z najpopularniejszych kubańskich drużyn baseballowych biorących udział w Rozgrywkach Narodowych Kuby. Drużyna istnieje od 1962 roku i dwanaście razy zdobyła tytuł mistrza rozgrywek.

Przetłumaczył:
Bartosz Szotek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz